Das jullov

Hej!
Skolan började för en vecka sen igen. Det var absolut det kortaste vinterlovet jag nånsin haft. Vi fick lov den 22a dec och började igen den 3e januari. Men det var ett skönt break! Visst saknade jag min familj och svensk jul lite grann, men jag kan ju inte slösa bort min första amerikanska jul med att sakna hem! Vilket är mitt motto med hela året här. Jag tänker ha så kul som möjligt och uppleva så mycket som möjligt, och inte slösa det med att sakna hem, för jag kommer åka hem tillslut ändå. Det var faktiskt ett gott råd från Emma Svensson :)

På julafton gick vi ut och åt på en fancy restaurang med några släktingar, det var jättemysigt. Sen körde vi runt och kollade på hus som dekorerat helt galet med juldekoration och lampor.
På juldagsmorgonen öppnade vi paket! Det var jättemysigt, vi gick upp i pyjamas, hade julmusik på, och delade upp våra presenter i högar. Sen var vi en massa folk här över den stora jullunchen, 20 pers tror jag! Åh jag älskar att vara runt mycket folk över jul!

Annars på lovet var jag med kompisar och gjorde massa roligt! Hade verkligen ett jättekul lov. Jag har inga bilder från Nyår, men det var skitkul och firades med killar och tjejer från min junior class. På tolvslaget rullade vi nerför en backe, trots minusgrader, sprang barfota runt huset (minnen Åre, någon?) och drack bubbel (alkoholfritt, duh!). Dom firar inte med fyrverkerier här dock, måste vara en svensk grej. Här är lite bilder från mitt lov i alla fall ;)


Våran 3 meter höga julgran!

var på ett "hate-guys party", haha. Det var en tjejgrej för alla killar vi hatade. Vi skrev deras namn på en tårta och åt den. Hoppas inga amerikaner kollar in min blogg nu.

Abbys födelsedag. Jag och en stor grupp av tjejer gick ut och åt på Cheeseburger Paradise :)

Ice-skating :) Jämfört med dom andra var jag fett bra på det, haha. 

Jag och min väldigt bra kompis här, Eirin. Vi tog ca 200 bilder denna dag, posade på hennes trädgård. Så här ser det ut där jag bor! Det är majsfält överallt. Det var en kul dag.

Kommentarer
Postat av: Pappa Johan

Kul att läsa din blogg..... Det är helt rätt att inte slösa tid på att längta hem.....och du ska ha så roligt som möjligt och prova en massa roliga saker.....Men, inte sånt som du kan få problems med..... (Du vet vad jag menar....)

Pa

2011-01-10 @ 20:35:21
Postat av: Ellen

Ditt lov verkar ha varit super! Och det var jättemysigt att prata med dig! Man vet aldrig när jag ringer igen, haha!

2011-01-11 @ 03:47:08
URL: http://lovecalifornia.blogg.se/
Postat av: Stine

Haha pappa, du har ingen anledning att oroa dig :p

Det var jättekul att prata med dig också ellen :) hoppas verkligen jag kan hälsa på dig i kalifornien snart!

2011-01-11 @ 06:32:33
Postat av: Julia

Gör en tårta med "i love" nästa gång o skriv BARA mitt namn tack <3



btw älskar din pappas klockrena kommentar <3333

2011-01-16 @ 23:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0