Jag ar modig

Ibland, eller ganska ofta, glommer jag bort hur modig jar ar egentligen. Nar jag tanker efter kommer jag pa... jag flyttade till Nebraska, USA utan att kanna en enda manniska. Inte en kotte som kande mig, ingen som visste nagot personligt om mig. Jag borjade ett helt nytt liv, med en ny familj och helt nya manniskor. En helt annan kultur, ett annat sprak, en annan skola. En helt annan livsstil. Det finns sa mycket kul och bra saker med det, men det ar inte helt enkelt kan ja saga. Ibland maste jag helt enkelt bli pamind om hur modig jag ar utav andra vuxna for att faktiskt forsta det sjalv. Sakert 95% av alla som bor har, har bott har sen den dag dom foddes och har aldrig bytt skola. Dom bor i en bubbla av manniskor dom kant hela sina liv, och vet allt om sin kultur. Jag ar helt enkelt stolt over mig sjalv och alla andra utbytesstudenter! Det har ar det basta aret i mitt liv an sa lange, och jag angrar inte en sekund att jag akte! Alla smajobbiga stunder har alltid overvagts av alla miljoner roliga stunder, och oh boy, jag tror jag utvecklats sa mycket. Jag ar bara sa glad att jag akte!! :)



Karlek karlek till alla er darhemma!
Puss och kram Stine

Kommentarer
Postat av: Annika Brädnström

Hej älskling,

Håller med, du är världens modigaste...och sötaste. Jag är så stolt över dig. Ännu stoltare blir jag om du inte glömmer bort att maila skolan om dina val samt skypar med mamma i helgen:-).

2011-02-19 @ 14:39:01
Postat av: Annika Brädnström

By the way - köpte (av misstag) en likadan jacka som du har förra hsöten :-)

2011-02-19 @ 17:07:01
Postat av: Stine

Tack mamma! Jag har mailat skolan, haha... vilken jacka pratar du om? Puss och kram!

2011-02-23 @ 06:33:10
Postat av: Beata

Hon menar skinn jackan! ;)

2011-02-25 @ 19:09:17
Postat av: ellendell

jaaa stine du är världens modigaste! (tillsammans med mej ;P och ylva)dom naiva infödingarna fattar inte alltid men de flesta av dem skulle inte ens våga tänka på att göra vad vi gör. sverigepower!! kärlek i massor till min gula friidrottsnalle <3 :)

2011-03-02 @ 09:07:50
URL: http://ellenavecbaguette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0