"Sweden is north of Canada, right?"

Howdy partners! Nu har cross-country-träningarna börjat, så jag går upp klockan fem varje morgon! Ni som känner mig vet att jag inte är någon morgonperson, så det resulterar i en massa powernaps på eftermiddan istället. Vi tränar så tidigt för att det inte ska hinna bli för varmt, men jag klagar förstås ändå över dom 20 grader och sol som vi springer i, hehe. Själva löpningen går bra för mig, jag trodde det skulle vara jobbigare faktiskt.
Det är helt sjukt hur seriösa dom är med sport här. Vi är inte dom enda som är uppe med tuppen, även football-killarna och volleybollaget tränar då. Det är kul, man får många nya kompisar genom att träna så här.

Annars har jag dom senaste dagarna träffat en massa nytt folk, som Danis kompisar, dom är jätteroliga. Vi åkte ut med deras golfbil runt sjön och åkte ring. Jag har också badat och åkt ring vid Caitlins sjö, shoppat upp det mesta av mina pengar, gått på vattenpark, bio, karneval och tagit en massa powernaps. Det är awesome med så mycket nytt!
Jag ska ju vara "open-minded" här, så jag följde med min familj till kyrkan i söndags. Ni förstår inte vilken skillnad det är här. Hemma är det skittråkigt, prästen står bara och läser ur bibeln och man sjunger tråkiga psalmer. Jag går aldrig dit. Här är det mysigt och kul. Det är sån gemenskap, och mitt i gudstjänsten skulle alla gå runt och säga godmorgon till varandra. Alla går dit, både tonåringar, små barn och vuxna. Man sjunger låtar som liknar konfasånger, med en stor skärm så man kan sjunga med. Sen läste en kille ett kort stycke ur bibeln, och förklarade det så att man faktiskt fattade, jämförde det med en reklam, skämtade och fick alla att skratta. Ett band spelade med trummor, elgitarrer och allt, och efter ceremonin bjöd dom på snacks. Jag kan förstå att folk ofta går hit.
Igår var jag inne på min High School. Louisville ser lite ut som en gammal cowboy-town, men skolan är jättemodern. Jag ser fram emot att börja där! Igår skrev jag in mig på vilka klasser jag ska läsa. Jag måste läsa amerikansk historia, engelsk litteratur och college preperation. Sen valde jag speech, psykologi och sociologi, spanska, kör, läxläsning och child facts. Jag tänker slappa ganska mycket här, vill absolut inte välja någon matte eller science, nej tack.
Sist måste jag säga att vädret här är helt otroligt. Igårkväll när vi körde hem från bion var det kolsvart ute, men det blixtrade så mycket att hela himlen blev vit, sen svart och sen vit, det blinkade oavbrutet. Man blev nästan bländad ibland, jag skojar inte. Man kunde se hela "blixtsträngen" över himlen, det var jättecoolt.
Nu måste jag gå, ska nog dricka te med farmorn som bor granne med familjen. Hon är så himla gullig, jag vill bara krama henne. Sen ska Caitlin hämta upp mig, vi ska bada och åka ring vid hennes hus. Ha det bra, och bara så ni vet blir jag jätteglad när ni kommenterar! Kramar Stine
Jag och Caitlin i ringen medans Jake tar en egopic? haha garvar när jag ser den här bilden!
En tatuering från karnevalen, tyvärr inte äkta :( Jag ska dock maila mamma den här bilden och säga att den är riktig, haha. Först satte mannen den upp och ner, good job!
Min värdpappa Mike efter en seriös shoppingrunda i mataffären
En runda i Katies golfbil
Det blev en tur in hit innan en shoppingrunda
Tube :D

Kommentarer
Postat av: Norah

haha "Sweden is over Canada, right?" är det en till rolig fråga som du har fått?? :)

2010-08-11 @ 20:48:46
Postat av: Your dear sister

haha tack, inte alls din.. nejnej ;)

2010-08-11 @ 22:19:46
Postat av: Moa

hahahah international house of pancakes :D

2010-08-11 @ 22:42:51
URL: http://itsmoa.blogg.se/
Postat av: Stine

Norah: Jag fick den frågan av en man, han skämtade visserligen, men vissa här är nästan så dåliga på geografi, haha!



Kära syster, vad är det som inte är min? :P

2010-08-12 @ 01:32:04
Postat av: Hanna

USA <3

2010-08-12 @ 01:57:23
Postat av: Ellen

Du verkar ha det super! Det ger mig hopp nu när jag inte vill åka... KRAM! <3

2010-08-12 @ 13:46:32
URL: http://lovecalifornia.blogg.se/
Postat av: kära syster.. igen

men åh.. du fattar inte

2010-08-12 @ 15:03:34
Postat av: Stine

Ellen, du kommer ÄLSKA Kalifornien, jag vill inte att du åker för att du inte kommer vilja komma hem till Sverige sen :'(



Beata, du kan ju förklara istället ;)

2010-08-12 @ 18:03:40
Postat av: FLYCKT

DU MÅSTE HA DET SÅÅÅÅÅ HÄRLIG, jag vill också dit nuuuuuuuu!!!!! :)

2010-08-17 @ 21:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0