Miss Nebraska här

 

Det finns så mycket att berätta att jag inte vet vart jag ska börja!

 

Okej, så flygresan gick bra. Jag flög med Emelie Anneroth ända till Colorado, och vi hade ganska kul påvägen. Vi fördrev tiden med att bland annat prata med en kille på planet som kom från Orlando, Florida. Han var jättesocial och rolig, och tyckte att alla svenska killar var skitlånga och berömde oss för våran bra engelska. Score! Förtjänades med en high five.

 

På flygplatsen i Nebraska var jag sjuukt nervös och hade ingen aning om vart jag skulle gå efter att ha fått mitt bagage, men innan jag hann gå någonstans kom det fram en mörkhårig tjej till mig och sa "Heey, are you Kristin?", och jag undrade vem denna korta tjej var. Det visade sig vara den äldsta syrran, Tabatha. Sen kom resten av familjen och hälsade, plus Tabis bästa kompis Caitlin som i praktiskt taget bor hos familjen. Sen åkte jag hem med tjejerna, medans Mike & Lisa körde i en egen bil hem. Det känns så konstigt att ALLA över 16 år har egen bil här, så vuxet på nåt sätt. I bilen påvägen hem lyssnade vi på musik och pratade. Jag lurade dom med isbjörnshistorien, det vill säga att vi svenskar lär oss att försvara oss mot isbjörnar i skolan, att dom kan dyka upp utanför skolan och att vi får träna att skjuta på deras huvuden med vapen. Haha, helt otroligt att dom gick på det! Men dom vet ingenting om Sverige så dom vet väl inte vad dom ska tro.

 

Jag blev något chockad när vi kom fram till huset. Jag bor ju helt fantastiskt! Man kan tro att jag ska bo i en liten cowboystuga utan internet när man hör Nebraska, men med det här huset känns det snarare som om jag bor i Hollywood. Haha, okej nu överdriver jag. Men pappan bygger hus och har byggt det här med. Det är väldigt modernt, det är superfint. Det är som en jättestor gård, och på bakgården har dom en bubbelpool och en basketkorg som alla familjer tycks ha här. Huset har också världens största flatscreen-tv, och mycket heltäckningsmatta. Cowboys, släng er i väggen! Jag log asmycket när jag fick mitt rum, ett stort rum med en stor säng mitt i rummet, stora garderober och ett eget fint badrum :)

 

Första dan i USA gick jag på bio med tjejerna och såg en film med Zac Efron i huvudrollen. Caitlin älskar honom, haha. Den kommer nog inte till Sverige förrän om ett halvår ;) Sen på kvällen var det en stor överraskningsfest för Tabi, ett goodbye-party för att hon flyttar till Kalifornien för att gå på college på torsdag. Det var kanske 40 personer där, och jag träffade en del roliga people. Som Allie och Sam, som jag fångade fireflies (eldflugor) med i trädgården – dom har en massa såna här på kvällen, ser ascoolt ut! Så hade dom även en manlig strippa för Tabi, det var bara någons brorsa. Samma kille lärde mig senare att köra hans bil. Man kunde dock gå snabbare än jag körde, men om jag var lite rädd, haha. Dom hade också en piñata full med godis som en kraftig kille slog sönder helt. Haha.

 

Annars har vi vart downtown i Omaha och ätit på restaurang och gått i lite affärer. Jag köpte en jättesöt, röd klänning som jag "look very Swedish in", för att jag såg så lång ut i den. Alla här tror verkligen att svenskar är långa, blonda och blåögda. Fast jag bekräftar väl den fördomen eftersom allt stämmer in på mig, haha.

 

För övrigt tycker folk att jag är lite smått galen, för att jag fryser inomhus hela tiden, Jag är inte van vid den här air-conditioningen. Samtidigt dör jag av värme när jag är utomhus, haha. Klockan är två på natten här, och det är 27 grader! Tänk er på dagarna, jag har aldrig upplevt en sån hetta! Det måste minst vara 35 grader fram till klockan sex på kvällen. Men jag klagar inte, jag gillart! Det är liksom så fuktigt i luften att det känns tropiskt. Dock får man ta joggingrundorna nio på kvällen, som idag.

 

Igårkväll var jag, Dani, Tabi med sin pojkvän Sam, Caitlin med sin bf Jake och en tjej som heter Lauren på country dancing! Hej, kulturkrock! Jag var dock inte förbyllad av cowboy-danssalen, för det var så jag hade förväntat mig att Nebraska skulle vara. Det kändes som en scen ur Sweet Home Alabama! Alla dansade line dancing och swing dancing i mitten till countrymusik, haha. Det var faktiskt kul. Jag kan nu stolt säga att jag har dansat med en riktig cowboy!

 

Jag: so, you ride horses all day, everywhere?

Cowboy: yupp.

Jag: yeah, I ride cars..

 

Annars är tonåringar här precis som hemma. När man är uttråkad träffar man kompisar, åker till shoppingcentret, badar i sjön eller går ut och äter. Caitlin har sagt att hon ska ta mig till ett zoo i Omaha, som ska vara kul.

 

Jag måste säga att bo på landet har sina fördelar! Idag lärde jag mig att köra fyrhjuling, jag menar att det inte är ofta man har såna i städer. det var askul! Jag fick värsta kicken av att hålla in gasen allt jag hade, och rusa fram bland fälten i säkert 60 km/h. samtidigt körde Mike och Tabi bredvid med deras motorcyklar, det var skitkul.

 

About american boys, yupp, det finns en del av dom. Tabis pojkvän ser ut som en tvilling till Taylor Lautner, sjukt snygg. Och Caitlins pojkvän ser ut som Nathan i One Tree Hill, haha. Dom tycker det är kul att jag jämför alla med kändisar. Det finns en ung lärare på min blivande high school som alla kallar "dreamy". Jag pratade med honom idag i skolan faktiskt, jag och min värdpappa Mike var därinne och kollade, och han är väldigt het faktiskt. Haha.

 

Nej nu ska jag sova. Jag har verkligen en awesome tid här, familjen är jättesnäll! Dom låter mig göra det mesta, men har fortfarande regler, som en curfew som bestäms innan vi åker nånstans. Igår sa Mike när vi skulle gå ut på dansklubben ”I don’t know what they have told you, but I’m like your father here so, be good.” Det är gulligt, dom behandlar mig som en familjemedlem. Och dom låter mig sova hur länge jag vill. I och för sig finns det inte så mycket att göra här om dagarna. Det tar så lång tid att åka någonstans. Jag längtar tills high school börjar, jag vet att det är då den riktigt roliga tiden börjar. Och då kommer jag börja med cross country, det vill säga löpning. No worries om att bli fet av all den träningen, kan jag säga. Inte för att maten här är särskilt farlig. Visst har vi ätit Mac & Cheese till lunch en gång, vilket är en väldigt onyttig populär pastarätt på burk, och dom har onyttga saker i huset, men dom verkar inte äta det så mycket.

 

Nu ska jag sova, godnatt med er! Om ni skulle behöva min adress av någon anledning, är den här:

 

Kristin Brändstrom c/o Mike Gennaro

7986 South 84th Street

Nehawka, NE 68413

 

Lots of love

 

Stine

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Shiiit vad kul det låter Stine!! :D Är riktigt avis på dig. Hoppas det fortsätter att hända massa skojsiga saker men du måste lova att berätta allting här!! :D Verkligen superkul att läsa! :) Lova att ta massa roliga bilder också :D Massa kramar!! <3<3<3

Längta inte hem ännu för här är vädret jättetråkigt och det finns absolut inga Taylor eller Nathans här -.- ;P <3

2010-08-04 @ 17:08:24
URL: http://onefootgirl,blogg.se
Postat av: HANNA din favorit

ÄNTLIIIIIIGEEEEEEEEEEEENN skriver du!!!

Assåååå OMG du lever ju i värsta drömmen!!!!! Hur gåre med att hitta Chuck Bass-kopior??? Mitt nummer om du skulle glömma det när du ger det till dem: 0737812446 :D Jag vet att jag sagt det här förut, men JAG SAKNAR DEJ!!!!! Men blir så himla glad när jag märker att du har så kul :D :D :D Och jag vill verkligen hälsa på dej hahahaha!!! FAN vad roligt du kommer ha, men spåra inte för mycket med linedancingen(eller jo, gör det) PUSSSSSSSSSSSSSS <3 <3 <3 <3 <3

2010-08-04 @ 17:34:06
Postat av: Moa

OMG Stine låter RIKTIGT grymt ju :D och du har redan skaffat vänner och allt ;)



hjärtahjärta

2010-08-09 @ 00:53:28
URL: http://itsmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0