High School!

Igar hade jag min forsta dag i High School! Jag var lite forvirrad forst, for min vardsyrra Dani forsvann efter traningen sa jag hade ingen aning om vart jag skulle ga. Och jag ville inte ga runt sjalv i korridoren forsta dan, sa jag tog mod till mig och fragade en tjej. Hon var tydligen "skolans B", men hon verkade jattesnall och visade mig. Sen stotte jag pa Dani, sa vi gick och hamtade mina grejer och gick till mitt skap. Skap 800, med "the Sophomores" dvs 10th grade. Dom ar bara 95:or, men utbytesstudenter maste ha skap dar. Det finns en till utbytesstudent, Patrick fran Finland, men jag har inte sett honom an. Folk stirrar lite. Det ar ju en liten skola, sa dom flesta visste redan att det skulle komma en svensk utbytesstudent dit.
Min forsta lektion var "study hall", dar man gor laxor. Vi var bara fyra i klassen. Vi hade ju inte precis nagat att gora, sa jag satt och pratade med dom. Det visade sig att en av tjejerna hade samma schema som jag dom forsta timmarna sa hon erbjod sig att visa mig runt till dom andra lektionerna.
Nasta lektion var psykologi, och dar gick manga av dom jag redan kande sa det var en rolig klass. Dessutom ar lararen skolans dregeloffer, Mr. Lansman. Han ar 26 och ar gift, men alla vill ha honom. Jag skojar inte, haha. Han ar valdigt snygg. Han borjade lektionen med ett litet lotto, och jag vann priset, godiset :)
I american history var lararen jatterolig och drev med mig pa genomgangarna for att jag var svensk. Andra larare drar ocksa Sverige som ett exempel pa geomgangarna for att jag ar dar. Vi fick gora ett litet test om American History, och jag kunde utav 23 fragar inte svara pa en enda. Hur ska jag veta vad den presidentens fru hette, och hur manga amerikaner som dog i det kriget? Amerika, amerika, amerika. American Literature som var mitt nasta amne var trakigt.
Min andra study hall var en chill lektion med en mycket storre och roligare klass den har gangen. Vi satt bara och pratade, det var naajs. Efter det var det kor. Forsta stallet i skolan jag inte fros ihjal pa! Det ar sa jakla kallt pa grund av air conditioningen! Ska borja anvanda jeans och tjocktroja i skolan nu.
Pa lunchen tog jag min bricka och satte mig pa toaletten sjalv. Haha nej, jag hade lunch samtidigt som mina kompisar sa det var kul! Behovde inte oroa mig for nagat. Men det spelar ingen roll om man kanner nan har nar man borjar, for alla ar sa sociala och trevliga och manga gar fram och presenterar sig eller fragar mig "are you that foreign exchange student?". Nagra random borjade vinka till mig i korridoren och sa "hey!" och nan pekade pa mig och sa "she's my new friend!". Vi fick akta amerikansk mat till lunch, hot dog med fries, en cookie, frukt och mjolk.
Klockan ringer alltid tva ganger, forst en gang typ tre minuter innan lektionen borjar, och sen en sista gang da alla maste ga in i klassrummen. Jag hade lyckats tappa bort mitt schema och blev sjalv kvar i korridoren. Ingen jag kande skulle till Speech som jag, sa det slutade med att Mr Lansman visade mig vart jag skulle :)
Sen hade jag Child Facs, dar gick jag med Dani och Emily, sa det var en kul lektion. Det ar typ en lektion for personer som alskar sma barn och vill jobba pa dagis. Vilket ar lite random for mig, eftersom jag inte riktigt ar den typen. Men det skulle tydligen vara en rolig och latt lektion. Jag kan ju slappa ganska mycket, behover bara bli godkand i allt.
Spanskan ar superlatt, jag ligger tva ar fore dom. Jag borjade asgarva nar lararen var helt serios med att vi skulle dra ett varsitt spanskt namn ur en korg som vi skulle bli kallade for resten av aret. Alla andra tyckte det var helt normalt, haha. Sa pa hennes lektion heter jag Josefina.
Sen ringde klockan, och da slutar allas lektioner sa innan det ar korridoren helt tom. Det ar sjukt seriost har med att ga fran lektionen. Man maste fa ett slags kort av lararen dar det star att man ska pa toaletten eller ga till skapet. Varje lektion ar 45 minuter lang, vilket jag alskar! Mina dagar kommer se likadana ut varje dag nu, jag kommer alltid ha samma lektion samma tid.
Angaende klader har folk inte sa fula klader som jag trodde dom skulle ha. Okej, vissa kor helt pa sportklader, dvs sportshorts, t-shirt och sneakers. Vissa har till och med gympaskor. Men manga klar sig snyggt, och vissa bryr sig inte alls.
Nu har jag mest forklarat hur skolan ar. Hur jag kande mig forsta dan var inget speciellt. Jag kande redan manga genom Dani, sa jag var inte nervos.
Jag ser valdigt mycket fram emot Homecoming! Hela den veckan ar helt crazy, man klar upp sig efter olika teman varje dag och det ar en dans i gympasalen dar dom dekorerar, det verkar sa kuuul :)
Det var sa gulligt idag, nar jag kom tillbaka efter en lektion och oppnade mitt skap lag det en pase med mitt favoritgodis M&M dar. Det var fran rektorn. Hon hade lamnat en liten lapp som sa "Valkommen till Louisville High School, hoppas du kommer ha det roligt har".
Nej nu ska jag nog snart lagga mig, under skoldagana har jag vart i skolan i 13 timmar inraknat traningarna pa morgonen och eftermiddan. Sa jag kommer sova gott inatt :)
puuss och kram Stine

Kommentarer
Postat av: FLYCKT

HAHAHAAHAHAHAA stine du satt säkert på toaletten ;) nej skoja bara, det låter som om du har haft det föööööööör roligt ;) jag vill också vara med på homecoming :) men vilket datum är det??? <3<3<3<3<3

2010-08-21 @ 13:06:56
Postat av: Ellen

Åhhhhhhhhhhhh! Låter ju såå bra! Snart så är det där jag, bara det att jag kommer in senare och det at jag inte känner någon...! <33

2010-08-24 @ 02:52:35
URL: http://lovecalifornia.blogg.se/
Postat av: Stine

Fanny, jag tror det ar i borjan eller mitten av oktober :)

ellen, ar det en liten skola? eller juste, du vet inte vilken skola du ska ga i an va? pusss!

2010-08-24 @ 05:50:52
Postat av: Ellen

vet inte vilken skola än... vi tittar på hus för tillfället och huset avgör vilken skola det blir :)

2010-08-25 @ 02:49:31
URL: http://lovecalifornia.blogg.se/
Postat av: Julia

SKRIV MER jag vill veta mer om min coola kompis!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-26 @ 13:20:28
Postat av: Hoey

Yeaaaah! Vad kul! :D :D

2010-08-27 @ 21:11:23
Postat av: J

ehhh kan du typ UPPDATERA DIN BLOGGGGGG :D

2010-09-03 @ 08:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0